STUDIJA
NA SLU^AJ
,,PO TRAGITE NA EDNA PESNA”
Kus opis
Iako nekoi
predmeti zaradi nivnata specifi~nost, mo`at pove}e ili pomalku da go
integriraat formativnoto ocenuvawe, sakavme da poka`eme deka za se, najbitna e
kreativnosta na nastavnikot i negovite zalagawa. Zatoa istra`uvaweto, odnosno
sproveduvaweto na aktivnostite vo vrska so formativnoto ocenuvawe, gi
izveduvavme na ~as po Muzi~ko obrazovanie vo {esto oddelenie. Temata be{e
,,Peewe” kade {to nema mnogu prostor za ,,manevrirawe”. Nastavnata sodr`ina
be{e Obrabotka na ,,Pesna za babata Mitra”. Pesnata e narodna, koja zboruva za
del od istorijata na rodniot grad.Vo studijata na slu~aj bea opfateni 75
u~enici od {esto oddelenie, a bea ispituvani postigawata na u~enicite so
sproveduvawe na pove}e tehniki od formativnoto ocenuvawe.
Cel
Cel na ovaa
studija na slu~aj be{e da se istra`i kolku se podobruvaat postigawata na
u~enicite so primena na tehnikite na formativno ocenuvawe.
Metodi na
ocenuvawe i istra`uvawe
(tek na aktivnostite)
Na ~asot predviden za Obrabotka na ,,Pesna za babata Mitra” najprvo be{e
sprovedena anketa kolku u~enici ja znaat ovaa pesna. Za pesnata imaa slu{nato 63% od
u~enicite, a samo 21% go znaea cel tekst.
Be{e sprovedena i ~ek
lista od strana na nastavnikot kolku u~enicite se zainteresirani za
sodr`inata. Okolu 40% bea aktivni i kaj niv se ~uvstvuva{e estetsko i emotivno
do`ivuvawe, dodeka drugite bea pasivni.
Preku diskusija be{e obrnato vnimanie na
istoriskiot moment i profil na li~nosta za koja se zboruva vo pesnata. Preku
bura na idei bea navedeni site karakteristiki koi go opi{uvaat `ivotot i deloto
na baba Mitra. Be{e istaknato i zna~eweto na poznavawe na lokalnata istorija i
kultura na rodniot grad. Se dojde do idea da se napravi istra`uva~ki proekt na tema ,,Po
tragite na edna pesna”. Za naredniot ~as bea dadeni nasoki za pove}e
aktivnosti:
-be{e izgotven proekten plan;
- u~enicite
bea podeleni vo grupi spored svoite afiniteti;
- na site
u~enici i be{e dadeno da baraat informacii za `ivotot i deloto na baba Mitra
koi }e gi stavat vo svoe portfolio,
koe }e bide del
od zaedni~koto portfolio;
- edna
grupa treba da sobira informacii na teren (intervju so ~lenovi na familijata na
babata Mitra, fizi~ki izgled, semejno steblo, potomci, familijaren status) –
(korelacija so istorija)
- vtorata grupa ima{e za zada~a da gi sobere portfolijata so informacii i
da gi redaktira (korelacija so makedonski jazik);
- tretata grupa ima{e za zada~a da go prou~i tekstot i da napravi izbor na
informacii za podgotovka i vmetnuvawe na veb stranata na u~ili{teto (korelacija
so informatika);
-~etvrtata grupa ima{e za zada~a da napravi strip za sekoja strofa po edna
slika (korelacija so likovno obrazovanie);
- petata grupa ima{e za zada~a da ja melografira pesnata (foklkor)
Naredniot ~as (na dodatna nastava), spored proektniot plan , se razgledaa
individualnite portfolija na u~enicite (individualni
dnevnici) , a od strana na u~enicite bea sumirani site podatoci (grupen izve{taj), be{e podgotvuvan
tekstot. Nastavnikot gi bodira{e
zalagawata na sekoj u~enik i na sekoja grupa oddelno spored individualnite i
grupnite portfolija. Be{e dadena pismena i usna povratna informacija. Od
sobranite informacii se oformija novi timovi koi }e rabotat na dve podra~ja
izgotvuvawe na proekt vo tekstualna forma i izgotvuvawe na yiden vesnik ( noten
zapis, strip, informacii) – izvedbena aktivnost.Ovie dva proekti se
prezentiraa pred u~enici od petto oddelenie (usna
prezentacija). Nastavnikot izvr{i lista na bodirawe na usnata prezentacija,
na yidniot vesnik, i na tekstualniot del. Isto taka i u~enicite koi ja
sledea prezentacijata dadoa svoja ocena (od 1 do 5) . Srednata ocena na
u~enicite i ocenata na nastavnikot bea isti (4).
No, celta
na sproveduvaweto na istra`uvaweto be{e povrzana so nastavnite celi, odnosno
u~enicite polesno i pouspe{no da ja sovladaat predvidenata pesna (tekst,
melodiska linija, estetsko, umetni~ko i emotivno do`ivuvawe) so pomo{ na
tehnikite od formativno ocenuvawe. Na naredniot ~as 92% od u~enicite go znaeja
tekstot, a pasivni u~enici nema{e. No, na koj na~in ja peeja i kako ja
do`ivuvaa pesnata ne mo`e da se prika`e so brojka.
Osnovni naodi
-
Uspe{nosta na izvedbenite aktivnosti, vo ovoj slu~aj po muzi~ko obrazovanie
(peewe, slu{awe muzika, svirewe na instrumenti) zavisi od teoretskata podloga
koja im se dava na u~enicite;
- Dodatnata
nastava e edinstven na~in za izveduvawe na dodatni aktivnosti (proekti,
portfolija i sl.) zaradi nedovolniot nedelen fond na ~asovi po muzi~ko
obrazovanie (1 ~as nedelno)
- U~enicite
so zadovolstvo u~estvuvaat vo dopolnitelni aktivnosti, no ako tie se dobro
planirani (proekten plan);
- Timskata
rabota, no pred se i formativnoto ocenuvawe vo paralelkite, vodi kon
homogenizacija na istite;
- U~enicite sakaat da imaat jasni i
precizni kriteriumi za rabota;
- U~enicite pove}e sakaat pismena otkolku usna povratna informacija;
-
kreativnosta i posvetenosta na nastavnikot se prenesuva i na u~enicite.
Preporaki za idna
rabota
,,Rabotata na u~itelot e da gi
nau~i u~enicite da gi baraat mo`nostite vo samite sebe.”
X.Kembel
No comments:
Post a Comment