Saturday, January 17, 2015

STUDIJA NA SLU^AJ

,,PO TRAGITE NA EDNA PESNA”



Kus opis

Iako nekoi predmeti zaradi nivnata specifi~nost, mo`at pove}e ili pomalku da go integriraat formativnoto ocenuvawe, sakavme da poka`eme deka za se, najbitna e kreativnosta na nastavnikot i negovite zalagawa. Zatoa istra`uvaweto, odnosno sproveduvaweto na aktivnostite vo vrska so formativnoto ocenuvawe, gi izveduvavme na ~as po Muzi~ko obrazovanie vo {esto oddelenie. Temata be{e ,,Peewe” kade {to nema mnogu prostor za ,,manevrirawe”. Nastavnata sodr`ina be{e Obrabotka na ,,Pesna za babata Mitra”. Pesnata e narodna, koja zboruva za del od istorijata na rodniot grad.Vo studijata na slu~aj bea opfateni 75 u~enici od {esto oddelenie, a bea ispituvani postigawata na u~enicite so sproveduvawe na pove}e tehniki od formativnoto ocenuvawe.

Cel

Cel na ovaa studija na slu~aj be{e da se istra`i kolku se podobruvaat postigawata na u~enicite so primena na tehnikite na formativno ocenuvawe.

Metodi na ocenuvawe i istra`uvawe
(tek na aktivnostite)

Na ~asot predviden za Obrabotka na ,,Pesna za babata Mitra” najprvo be{e sprovedena anketa kolku u~enici ja znaat ovaa pesna. Za pesnata imaa slu{nato 63% od u~enicite, a samo 21% go znaea cel tekst.
 Be{e sprovedena  i ~ek lista od strana na nastavnikot kolku u~enicite se zainteresirani za sodr`inata. Okolu 40% bea aktivni i kaj niv se ~uvstvuva{e estetsko i emotivno do`ivuvawe, dodeka drugite bea pasivni.
Preku diskusija be{e obrnato vnimanie na istoriskiot moment i profil na li~nosta za koja se zboruva vo pesnata. Preku bura na idei bea navedeni site karakteristiki koi go opi{uvaat `ivotot i deloto na baba Mitra. Be{e istaknato i zna~eweto na poznavawe na lokalnata istorija i kultura na rodniot grad. Se dojde do idea da se napravi istra`uva~ki proekt na tema ,,Po tragite na edna pesna”. Za naredniot ~as bea dadeni nasoki za pove}e aktivnosti:
-be{e izgotven proekten plan;
- u~enicite bea podeleni vo grupi spored svoite afiniteti;
- na site u~enici i be{e dadeno da baraat informacii za `ivotot i deloto na baba Mitra koi }e gi stavat vo svoe portfolio, koe }e bide del od zaedni~koto portfolio;
- edna grupa treba da sobira informacii na teren (intervju so ~lenovi na familijata na babata Mitra, fizi~ki izgled, semejno steblo, potomci, familijaren status) – (korelacija so istorija)
- vtorata grupa ima{e za zada~a da gi sobere portfolijata so informacii i da gi redaktira (korelacija so makedonski jazik);
- tretata grupa ima{e za zada~a da go prou~i tekstot i da napravi izbor na informacii za podgotovka i vmetnuvawe na veb stranata na u~ili{teto (korelacija so informatika);
-~etvrtata grupa ima{e za zada~a da napravi strip za sekoja strofa po edna slika (korelacija so likovno obrazovanie);
- petata grupa ima{e za zada~a da ja melografira pesnata (foklkor)

Naredniot ~as (na dodatna nastava), spored proektniot plan , se razgledaa individualnite portfolija na u~enicite (individualni dnevnici) , a od strana na u~enicite bea sumirani site podatoci (grupen izve{taj), be{e podgotvuvan tekstot. Nastavnikot gi bodira{e zalagawata na sekoj u~enik i na sekoja grupa oddelno spored individualnite i grupnite portfolija. Be{e dadena  pismena i usna povratna informacija. Od sobranite informacii se oformija novi timovi koi }e rabotat na dve podra~ja izgotvuvawe na proekt vo tekstualna forma i izgotvuvawe na yiden vesnik ( noten zapis, strip,  informacii) – izvedbena aktivnost.Ovie dva proekti se prezentiraa pred u~enici od petto oddelenie (usna prezentacija). Nastavnikot izvr{i lista na bodirawe na usnata prezentacija, na yidniot vesnik, i na tekstualniot del. Isto taka i u~enicite koi ja sledea prezentacijata dadoa svoja ocena (od 1 do 5) . Srednata ocena na u~enicite i ocenata na nastavnikot bea isti (4).

No, celta na sproveduvaweto na istra`uvaweto be{e povrzana so nastavnite celi, odnosno u~enicite polesno i pouspe{no da ja sovladaat predvidenata pesna (tekst, melodiska linija, estetsko, umetni~ko i emotivno do`ivuvawe) so pomo{ na tehnikite od formativno ocenuvawe. Na naredniot ~as 92% od u~enicite go znaeja tekstot, a pasivni u~enici nema{e. No, na koj na~in ja peeja i kako ja do`ivuvaa pesnata ne mo`e da se prika`e so brojka.

Osnovni naodi

- Uspe{nosta na izvedbenite aktivnosti, vo ovoj slu~aj po muzi~ko obrazovanie (peewe, slu{awe muzika, svirewe na instrumenti) zavisi od teoretskata podloga koja im se dava na u~enicite;
- Dodatnata nastava e edinstven na~in za izveduvawe na dodatni aktivnosti (proekti, portfolija i sl.) zaradi nedovolniot nedelen fond na ~asovi po muzi~ko obrazovanie (1 ~as nedelno)
- U~enicite so zadovolstvo u~estvuvaat vo dopolnitelni aktivnosti, no ako tie se dobro planirani (proekten plan);
- Timskata rabota, no pred se i formativnoto ocenuvawe vo paralelkite, vodi kon homogenizacija na istite;
-  U~enicite sakaat da imaat jasni i precizni kriteriumi za rabota;
- U~enicite pove}e sakaat pismena otkolku usna povratna informacija;
- kreativnosta i posvetenosta na nastavnikot se prenesuva i na u~enicite.

Preporaki za idna rabota

,,Rabotata na u~itelot e da gi nau~i u~enicite da gi baraat mo`nostite vo samite sebe.”
                                                                         X.Kembel






No comments:

Post a Comment