МОДЕЛ
ЗА ИНТЕГРИРАН НАСТАВЕН ЧАС ПО
МАКЕДОНСКИ
ЈАЗИК И МУЗИЧКО ОБРАЗОВАНИЕ
|
||||
Основно
училиште:
ООУ„Гоце Делчев“ - Неготино
|
Датум:
17.04.2013
|
Одделение:
7/9 а
|
||
Наставник
по Музичко образование
Павлинка
Вељаноска
|
Наставник
по Македонски јазик
Весна
Ристова
|
|||
Наставна
тема:
Обработка на народна песна ,,Билјана платно белеше“
|
Наставна
тема:
Обработка на песната ,,Билјана платно белеше“
|
|||
Интегрирана наставна содржина: Неколку приоди
при обработка на песната:
,,Билјана платно белеше,,
|
||||
Тип
на часот: Час
за усвојување на нов материјал
|
||||
Цели
Музичко образование
|
Цели
Македонски јазик
|
|||
Ученикот/ученичката:
- да се запознаат со текстот и мелодиската линија
на песната
- да го воочат ритамот на валцер (3/4) во
македонската песна
- да ја анализираат песната со изучените формални
структури
- да ја доживеат естетски и уметнички доживување
на различните изведби на песната
- да се запознаат со композициите на композитори
каде песната е инспирација за уметничко творештво ( да ги воочат фолклорните
мотиви во уметничкото творештво)
- да ја репродуцираат на свој
начин (преку пеење, рецитирање, кореографија, драматизација, стрип)
|
Ученикот/ученичката:
-да
ги воочат белезите на народната
поезија.
-да
ги објаснат белезите на народната
поезија.
-да
прават содржинска споредба меѓу лирските и епските народни песни.
-
самостојна анализа на песни од авторската и анонимната поезија.
-
да умеат да пронајдат објаснување на непознатите и архаични зборови.
-
да знаат да пронајдат извори на знаења за да се подготват за час -
библиотека, речник, зборници, збирки со народни творби и сл.
- изразно да ја рецитираат песната
|
|||
Интегрирани
цели:
Музичко образование и Македонски јазик
- учениците
да пронајдат сличности и разлики при
приодот за анализа помеѓу музичко образование и македонски јазик
-
да го осознаат текстот како основа за
заедничка анализа
- да
ги воочат формалните елементи (збор-мотив, стих- фраза, строфа- период)
- да ги воочат варијантите на
народното творештво (различни варијанти на текст)
-да ја изразат естетски
содржината на песната (инструментална изведба-стилизирана кореографија
.....кога текстот го заменува драматизација и музика, рецитирање со музичка
позадина)
|
||||
Исходи:
§
да ја препознае песната
§
да
коментира за текстот и содржината
§
да
го знае потеклото на песната
§
да
ја научи мелодијата и текстот
§
да
ги препознава основните музички содржини во песната (такт, тоналитет, трење,
опсег)
|
||||
Методи за утврдување на предзнаења:
§ бура
на идеи за претходните знаења
§ Вен
дијаграм за претходните знаења
§ Правење шема за споредба меѓу
анонимната и авторската поезија со
помош на учебникот.
|
Методи за оценување на учењето на учениците
§ чек листа
§ бодовна листа
§ усна повратна
информација
|
|||
Посебни
ресурси, наставни средства и материјали:
§ електронска
табла
§ хамери
§ реквизити
за кореоргафија
|
Користена
литература:
§ учебник
§ Интернет
|
|||
Активности на наставникот по
музичко образование:
§ ги
запознава учениците со мелодијата на песната
§ ги
поттикнува да се направи кратка анализа на песната
§ помага при формална анализа
§ дава информации за
различните верзии на песната
§ дава насоки за естетско доживување на песната
§ дава насоки за различни начини на репродукција
на содржината
|
||||
Активности на наставникот по
македонски јазик
§ наставникот ги поттикнува на активности за
воочување на белезите на авторската и народната поезија.
§ ја чита песната
§ помага за
изведување заклучоци
§ објаснува
непознатите зборови
§ посочува начини,
средства за подготовка на часот
§ помага во
дискусиите кои треба да ги презентираат за чуените
презентациии и да ги вреднуваат
§ подготвува шеми,
осмислува домашни задачи.
|
||||
Заеднички активности:
§ Венов
дијаграм (сличности и разлики)
§ информации
за потекло на песната (текст, ритам)
§ формална анализа
§ насоки за различни
начини на репродукција
|
||||
Активности на учениците:
§
ја читаат песната во себе и ги забележуваат
нејасните архаичните зборови
§
§ изведуваат
заклучоци
§ ја рецитираат
песната
§ ја пеат песната
§ прават формална
анализа
§
естетски
и уметнички ја доживуваат
§ ги коментираат
различните начини на изведба
§ избираат начин на
изведба и ја репродуцираат на свој начин
|
Saturday, January 17, 2015
Модел за интегриран наставен час по македонски јазик и музичко
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment