Saturday, January 17, 2015

Модел за интегриран наставен час по македонски јазик и музичко

МОДЕЛ ЗА ИНТЕГРИРАН НАСТАВЕН ЧАС ПО
                              МАКЕДОНСКИ ЈАЗИК И МУЗИЧКО ОБРАЗОВАНИЕ
Основно училиште: ООУ„Гоце Делчев“ - Неготино

Датум:
17.04.2013
Одделение:
7/9 а
Наставник по Музичко образование
Павлинка Вељаноска
Наставник по Македонски јазик 
Весна Ристова                           
Наставна тема: Обработка на народна песна ,,Билјана платно белеше“
Наставна тема: Обработка на песната ,,Билјана платно белеше“
Интегрирана наставна  содржина: Неколку приоди при обработка на песната: ,,Билјана платно белеше,,
Тип на часот: Час за усвојување на нов материјал
Цели
Музичко образование
Цели
Македонски јазик                             
Ученикот/ученичката:
- да се запознаат со текстот и мелодиската линија на песната
- да го воочат ритамот на валцер (3/4) во македонската песна
- да ја анализираат песната со изучените формални структури
- да ја доживеат естетски и уметнички доживување на различните изведби на песната
- да се запознаат со композициите на композитори каде песната е инспирација за уметничко творештво ( да ги воочат фолклорните мотиви во уметничкото творештво)
- да ја репродуцираат на свој начин (преку пеење, рецитирање, кореографија, драматизација, стрип)
Ученикот/ученичката:                    
-да ги воочат белезите  на народната поезија.
-да ги објаснат белезите  на народната поезија.
-да прават содржинска споредба меѓу лирските и епските народни песни.
- самостојна анализа на песни од авторската и анонимната поезија.
- да умеат да пронајдат објаснување на непознатите и архаични зборови.
- да знаат да пронајдат извори на знаења за да се подготват за час - библиотека, речник, зборници, збирки со народни творби и сл.
- изразно да ја рецитираат песната

Интегрирани цели: Музичко образование и Македонски јазик
- учениците да пронајдат  сличности и разлики при приодот за анализа помеѓу музичко образование и македонски јазик
- да го осознаат  текстот како основа за заедничка анализа
- да ги воочат формалните елементи (збор-мотив, стих- фраза, строфа- период)
- да ги воочат варијантите на народното творештво (различни варијанти на текст)
-да ја изразат естетски содржината на песната (инструментална изведба-стилизирана кореографија .....кога текстот го заменува драматизација и музика, рецитирање со музичка позадина)                           
Исходи:
§  да ја препознае песната
§  да коментира за текстот и содржината
§  да го знае потеклото на песната
§  да ја научи мелодијата и текстот
§  да ги препознава основните музички содржини во песната (такт, тоналитет, трење, опсег)
 Методи за утврдување на предзнаења:
§  бура на идеи за претходните знаења
§  Вен дијаграм за претходните знаења
§  Правење шема за споредба меѓу анонимната и авторската поезија  со помош на учебникот.
Методи за оценување на учењето на учениците
§  чек листа
§  бодовна листа
§  усна повратна информација

Посебни ресурси, наставни средства и материјали:
§  електронска табла
§  хамери
§  реквизити за кореоргафија
Користена литература:
§  учебник
§  Интернет

Активности на наставникот по музичко образование:
§  ги запознава учениците со мелодијата на песната
§  ги поттикнува да се направи кратка анализа на песната
§  помага  при формална анализа
§  дава информации за различните верзии на песната
§  дава  насоки за естетско доживување на песната
§  дава  насоки за различни начини на репродукција на содржината
Активности на наставникот по македонски јазик
§  наставникот ги поттикнува на активности за воочување на белезите на авторската и народната поезија.
§  ја чита песната
§  помага за изведување заклучоци
§  објаснува непознатите зборови
§  посочува начини, средства за подготовка на часот
§  помага во дискусиите кои треба да ги презентираат за чуените презентациии и да ги вреднуваат
§  подготвува шеми, осмислува домашни задачи.
Заеднички активности:
§  Венов дијаграм (сличности и разлики)
§  информации за потекло на песната (текст, ритам)
§  формална анализа
§  насоки за различни начини на репродукција
Активности на учениците:
§        ја читаат песната во себе и ги забележуваат нејасните  архаичните зборови
§    
§   изведуваат заклучоци
§   ја рецитираат песната
§   ја пеат песната
§   прават формална анализа
§       естетски и уметнички ја доживуваат
§   ги коментираат различните начини на изведба
§   избираат начин на изведба и ја репродуцираат на свој начин

No comments:

Post a Comment