Saturday, January 17, 2015

ASPEKTI KON PROCESOT NA OCENUVAWE PO PREDMETOT MUZI^KO OBRAZOVANIE


      Muzikata kako umetnost koja se izrazuva so tonovi, go privlekuva sekoj, odnosno pretstavuva neizbe`en del od ~ovekovoto `iveewe. Prijatnata melodija se vre`uva vo ~ovekovata svest i go privlekuva vnimanieto na sebe.
      Kaj u~enicite, qubovta kon muzikata, pesnata i igrata se postojano prisutni. Taa qubov kon muzikata treba da se neguva i razviva. Sekako deka muzi~kite mo`nosti na u~enicite }e zavisat od toa dali i kolku vo najranoto detstvo bile vo kontakt so muzikata.
      Zaradi toa, vo u~ili{niot period, pokraj drugoto, mnogu va`no e nastavnikot po muzi~ko obrazovanie da gi vrednuva obidite na u~enikot, negovite anga`irawa i negoviot celokupen muzi~ki razvoj.
  ,,Sekoj vospitno-obrazoven proces, pa taka i muzi~kiot, posredno i neposredno e usloven od slo`en splet na objektivni i subjektivni faktori, koi, deluvaj}i integralno, sozdavaat ambient, vo koj duhovno i fizi~ki se razviva poedinecot. Site faktori formiraat kolektivna svest na op{testvenite grupi i sloevi i davaat pe~at na generacii deca i mladinci. Da se rasvetli, pa barem i delumno, toj splet na vlijanie vrz mladata li~nost, e prva zada~a na sekoj pedagog, ~ie rabotewe se temeli na nau~ni osnovi(Plav{a, 1969).
Mnogu e va`no kako nastavnikot }e gi ocenuva muzi~kite aktivnosti i voop{to muzi~kiot razvoj. Mala gre{ka vo ocenuvaweto, mo`e da vlijae na prestanok na muzi~kite aktivnosti na u~enikot. Seto ova uka`uva deka na ocenuvaweto na muzi~kite sposobnosti i aktivnosti treba da se obrne golemo vnimanie. Sekoj obid treba da se nagradi, za da bide motiv za novi obidi i uspesi.
Me|utoa vo ocenuvaweto na muzi~kite aktivnosti i razvoj na muzi~kite sposobnosti, ponekoga{ se gre{i. Ima i denes slu~ai koga se misli deka ovaa nastavna oblast  e ,,ve{tina“, pa se davaat sudovi deka nekoi u~enici ne se sposobni da se zanimavaat so taa ,,ve{tina“. Na ~as po muzi~ko obrazovanie takvite u~enici, naj~esto ne  se aktivni, odnosno vnimavaat kako ,,ve{tite“  muziciraat. Muzi~kata sposobnost na u~enikot vo osnovno u~ili{te ~esto se sostoi od mo`nosta za reproducirawe na melodii, ritmi~ko- melodiski primeri i peewe pesni ne e edinstveno merilo za muzi~kite sposobnosti na u~enikot. Nadostatokot od ovie sposobnosti, ne zna~i nesposobnost za do`ivuvawe na muzikata. Tokmu toa e ulogata na nastavnikot, da najde na~in i da ja pribli`i muzikata, a so toa i nastavnata programa na u~enicite i preku razli~ni metodi na izveduvawe  i ocenuvawe.
Programata po muzi~ko obrazovanie e sostavena od razli~ni temi i podra~ja, pa sekoga{ mo`e da se najde na~in ocenuvaweto na u~enicite da bide fleksibilno. Sostaven del na ocenuvaweto bi trebalo da bide interesiraweto na u~enikot za muzi~kata umetnost, negoviot stav za razli~nite `anri na muzika, projavuvawe interes za rabota vo muzi~kite sekcii vo u~ili{teto i nadvor od nego. Tokmu pravi~noto ocenuvawe po muzi~ko obrazovanie, kako motiv za postigawa na u~enicite, }e bide eden od faktorite koi }e pridonesat, u~enicite po zavr{uvawe na osnovnoto u~ili{te da stanat aktivni konsumenti na muzi~kite aktivnosti vo sredinata vo koja `iveat.



                                                                                     Pavlinka Veqanoska
                                                                             nastavnik po muzi~ko obrazovanie
                                                                                    OOU ,,Goce Del~ev“

                                                                                           Negotino

No comments:

Post a Comment