ASPEKTI KON PROCESOT NA
OCENUVAWE PO PREDMETOT MUZI^KO OBRAZOVANIE
Muzikata kako umetnost koja se izrazuva so tonovi, go
privlekuva sekoj, odnosno pretstavuva neizbe`en del od ~ovekovoto `iveewe. Prijatnata
melodija se vre`uva vo ~ovekovata svest i go privlekuva vnimanieto na sebe.
Kaj u~enicite, qubovta kon muzikata, pesnata i igrata se
postojano prisutni. Taa qubov kon muzikata treba da se neguva i razviva. Sekako
deka muzi~kite mo`nosti na u~enicite }e zavisat od toa dali i kolku vo
najranoto detstvo bile vo kontakt so muzikata.
Zaradi toa, vo u~ili{niot period, pokraj drugoto, mnogu va`no e
nastavnikot po muzi~ko obrazovanie da gi vrednuva obidite na u~enikot, negovite
anga`irawa i negoviot celokupen muzi~ki razvoj.
,,Sekoj vospitno-obrazoven proces, pa taka i
muzi~kiot, posredno i neposredno e usloven od slo`en splet na objektivni i
subjektivni faktori, koi, deluvaj}i integralno, sozdavaat ambient, vo koj
duhovno i fizi~ki se razviva poedinecot. Site faktori formiraat kolektivna
svest na op{testvenite grupi i sloevi i davaat pe~at na generacii deca i
mladinci. Da se rasvetli, pa barem i delumno, toj splet na vlijanie vrz mladata
li~nost, e prva zada~a na sekoj pedagog, ~ie rabotewe se temeli na nau~ni
osnovi” (Plav{a,
1969).
Mnogu e
va`no kako nastavnikot }e gi ocenuva muzi~kite aktivnosti i voop{to muzi~kiot
razvoj. Mala gre{ka vo ocenuvaweto, mo`e da vlijae na prestanok na muzi~kite
aktivnosti na u~enikot. Seto ova uka`uva deka na ocenuvaweto na muzi~kite
sposobnosti i aktivnosti treba da se obrne golemo vnimanie. Sekoj
obid treba da se nagradi, za da bide motiv za novi obidi i uspesi.
Me|utoa vo ocenuvaweto na muzi~kite aktivnosti i razvoj na muzi~kite
sposobnosti, ponekoga{ se gre{i. Ima i denes slu~ai koga se misli deka ovaa
nastavna oblast e ,,ve{tina“, pa se
davaat sudovi deka nekoi u~enici ne se sposobni da se zanimavaat so taa
,,ve{tina“. Na ~as po muzi~ko obrazovanie takvite u~enici, naj~esto ne se aktivni, odnosno vnimavaat kako ,,ve{tite“ muziciraat. Muzi~kata sposobnost na u~enikot
vo osnovno u~ili{te ~esto se sostoi od mo`nosta za reproducirawe na melodii,
ritmi~ko- melodiski primeri i peewe pesni ne e edinstveno merilo za muzi~kite
sposobnosti na u~enikot. Nadostatokot od ovie sposobnosti, ne zna~i
nesposobnost za do`ivuvawe na muzikata. Tokmu toa e ulogata na nastavnikot, da
najde na~in i da ja pribli`i muzikata, a so toa i nastavnata programa na
u~enicite i preku razli~ni metodi na izveduvawe
i ocenuvawe.
Programata po muzi~ko obrazovanie e sostavena od razli~ni temi i podra~ja, pa
sekoga{ mo`e da se najde na~in ocenuvaweto na u~enicite da bide fleksibilno.
Sostaven del na ocenuvaweto bi trebalo da bide interesiraweto na u~enikot za
muzi~kata umetnost, negoviot stav za razli~nite `anri na muzika, projavuvawe
interes za rabota vo muzi~kite sekcii vo u~ili{teto i nadvor od nego. Tokmu
pravi~noto ocenuvawe po muzi~ko obrazovanie, kako motiv za postigawa na
u~enicite, }e bide eden od faktorite koi }e pridonesat, u~enicite po zavr{uvawe
na osnovnoto u~ili{te da stanat aktivni konsumenti na muzi~kite aktivnosti vo
sredinata vo koja `iveat.
Pavlinka Veqanoska
nastavnik po muzi~ko obrazovanie
OOU ,,Goce Del~ev“
Negotino
No comments:
Post a Comment